Lumina Creștinului
  Introducere
  Ultimul număr
  Arhiva 2023
  Arhiva 2022
  Arhiva 2021
  Arhiva 2020
  Arhiva 2019
  Arhiva 2018
  Arhiva 2017
  Arhiva 2016
  Arhiva 2015
  Toți anii
  Căutare
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Imitațiunea lui Cristos


la fiecare click
o altă meditație


 LUMINA CREȘTINULUI 
- Posta redactiei -

Răspundem cititorilor

- Lucica David (Tuta). "De mult timp am voit să vă scriu, dar acum m-am hotărât pentru că nu aveam liniște. Este vorba de alegerile care au avut loc în toamna anului trecut. Eu am apreciat și apreciez foarte mult omul care știe să-l lase pe aproapele său să fie liber. În cazul meu nu a fost chiar așa ușor pentru că am avut în preajma mea persoane care doreau să mă influențeze spunându-mi cu cine să votez. Vreau să vă spun că m-am rugat cu toată credința ca Dumnezeu să hotărască cum e mai bine... Înainte de alegeri am avut și un vis care m-a pus pe gânduri..."

Vă mulțumim pentru cele împărtășite și apreciem faptul că v-ați rugat pentru alegeri și pentru țară. Cu privire la visul pe care l-ați avut e doar un vis și atât. Visele care vin de la Dumnezeu aduc liniște și pace în suflet. Vă dorim să aveți în continuare multă credință.

- N.C. (e-mail). "Aș avea o întrebare legată de un Botez. Suntem două familii catolice (soră și frate) și am dori în vară să ne botezăm copilul unul altuia fiind o diferență de două luni între ei și nu știm dacă Biserica permite. Vă mulțumim!"

La întrebarea pe care ați pus-o răspunsul este afirmativ. Principala regulă pe care o precizează dreptul canonic cu privire la naș este în can. 372, al. 3: "Să fie catolic, să fi primit Mirul și preasfântul sacrament al Euharistiei, și totodată să ducă o viață conformă cu credința și cu funcția ce trebuie să și-o asume". Acestea fiind împlinite, sunt convins că atunci când veți merge la Botez o veți face pregătiți, în sensul că vă veți spovedi din timp pentru a vă putea împărtăși când participați la Botez. Vă dorim multă binecuvântare de la Domnul!

- G.D. (e-mail). "De curând am terminat de lecturat viața sfântului Ioan al Crucii, publicată de Ed. "Humanitas". Am găsit-o în biblioteca tatălui meu. Tata era interesat de mistica occidentală. Citind cartea, am rămas surprins în mod plăcut de sensibilitatea sfântului, exprimată sub forma poeziei mistice! Am înțeles că el, împreună cu sfânta Tereza din Avilla, a reformat ordinul carmelit. Nu am înțeles însă în ce a constat - din punct de vedere ideologic - reforma operată de el. Din lectura cărții reiese că membrii ordinului carmelit tradițional (moderat) umblau încălțați, în timp ce carmeliții reformați umblau descălțați. Mi-e greu să cred că reforma săvârșită s-a rezumat doar la a umbla desculț sau nu și la o asceză ceva mai aspră. Bănuiesc că reforma a avut în vedere un anume concept. Nu l-am sesizat care este. Vă rog frumos să îmi înlesniți înțelegerea acestui aspect!"

Felicitări pentru citirea cărții! Faptul că umblau desculț era ceea ce se percepea de către cei din afară. Reforma însă era de altă natură. Aceasta a fost începută de sfânta Tereza în anul 1562 când la Avila inaugura mica Mănăstire "Sfântul Iosif". Un an mai târziu Tereza a obținut aprobarea de la Sfântul Scaun. La reformă s-a alăturat și sfântul Ioan al Crucii, în special prin reforma mănăstirilor masculine, fondând amândoi pentru început două convente de carmeliți contemplativi. Mănăstirile de atunci erau foarte mari, erau comunități cu peste 150 de persoane. Apoi prin numeroasele dispense obținute în trecut, se îndepărtaseră de la vechea regulă carmelită. Ca atare, reforma a început de aici: crearea de comunități mici, o asceză mai aspră, o observare mai riguroasă a sărăciei, o revenire la regula primară. La baza sfaturilor evanghelice, Tereza nu a pus norma, ci, mai degrabă, porunca iubirii fraterne, fără de care înseși "Regulile și Constituțiile nu servesc la nimic (fiind) doar mijloace pentru realizarea într-un mod mai perfect a acestei iubiri" (Castelul interior, 1, 2, 17). În felul acesta mănăstirile trebuiau să fie oaze de paradis, unde prezența lui Dumnezeu să fie palpabilă și unde Biserica să-și afle centrele de sfințenie. Astfel, cei doi, în timpul vieții, au implantat mănăstiri în toată Spania și unele chiar în afara ei. Ei au avut dorința de a întemeia mănăstiri și în lumea nouă, pentru bărbați și pentru femei, drept centre de viață evanghelică, ceea ce s-a petrecut după moartea lor.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat