Lumina Creștinului
  Introducere
  Ultimul număr
  Arhiva 2023
  Arhiva 2022
  Arhiva 2021
  Arhiva 2020
  Arhiva 2019
  Arhiva 2018
  Arhiva 2017
  Arhiva 2016
  Arhiva 2015
  Toți anii
  Căutare
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 LUMINA CREȘTINULUI 
- Posta redactiei -

Răspundem cititorilor

- Liliana Adam (Luizi-Călugăra). Ne bucură faptul că după o experiență nu tocmai plăcută în străinătate ați revenit în țară și ne-ați împărtășit câteva dintre impresiile dv. atunci când vă aflați pe meleaguri străine, departe de cei dragi. Nu v-a fost ușor și ceea ce v-a marcat cel mai mult a fost, cu siguranță, îndepărtarea de Dumnezeu, sau impresia că el v-ar fi părăsit. Suntem convinși că această tristă experiență v-a ajutat să vă maturizați și să vă dați seama de forța dv. lăuntrică, de libertatea de a alege pe care Dumnezeu a lăsat-o fiecăruia dintre noi. El nu ne impune să-l urmăm, dar vrea ca noi să știm că indiferent unde ne vom afla, în ce colț îndepărtat al lumii ne va purta pașii, el merge alături de noi numai dacă noi îl chemăm, dacă-i dorim prezența, dacă avem deplină încredere în el și ne abandonăm lui cu toată ființa noastră. Este ceea ce, poate, dv., fie și pentru o clipă, ați uitat. Faptul că până la urmă ați rezistat tentațiilor care v-au întâmpinat acolo, păstrându-vă credința, dovedește că nu ați fost singură și că Dumnezeu v-a auzit rugăciunea mută chiar și atunci când spuneți că simțeați cum vă îndepărtați de el. V-a auzit glasul mut al disperării și v-a ajutat să fiți, în final, o învingătoare. Să rămânem uniți în rugăciune și să nu-i uităm niciodată pe frații noștri care, departe de țară și de cei dragi, pot ușor să devină sclavii unei vieți fără Dumnezeu.

- Gabriela G. (Hălăucești). Vă mulțumim pentru articolul și pentru versurile trimise din care redăm câteva strofe: "Privesc pe Isus pe drumul rușinii umilit... / Dar, Doamne, sclavul păcatului sunt eu. / Drumul acesta e al meu... / De ce nu sunt eu pedepsit? / Îmbălsămat în propriul sânge, / Sub goana bicelor păgâne, / Tu pătimești, Doamne, sub cruce / Pedeapsa ce pe drept mi se cuvine!"

- A.I. (Bacău). "Vă deranjez în legătură cu o "problemă": eu sunt ortodoxă și urmează să mă căsătoresc cu un băiat care este botezat în biserica romano-catolică și aș dori să îmi schimb religia ca să fim amândoi romano-catolici, însă nu știu ce trebuie să fac pentru acest lucru și dacă voi avea nevoie, de la parohia ortodoxă la care am fost botezată eu, de un certificat de botez. În caz că mă pot boteza în ce constă ritualul? Vă mulțumesc!".

Dacă sunteți botezată nu mai trebuie să vă botezați. Trebuie să aduceți de la parohia în care ați fost botezată o adeverință din care să rezulte acest fapt și că nu ați mai fost căsătorită. În caz că nu puteți să aduceți un asemenea document trebuie să veniți cu martori (nașii de la botez, părinții, frații mai mari etc.) care să dea mărturie despre dv. Va trebui apoi, împreună cu logodnicul, să vă înscrieți la biroul parohial unde veți face căsătoria sau unde vă vine mai aproape pentru a începe pregătirea pentru căsătorie. Dincolo de toate acestea trebuie să vă asigurați și să vă cercetați cu privire la convingerile dv., la relația pe care o aveți cu Domnul. Dacă Dumnezeu nu este în inima noastră și dacă n-am luat decizia să mergem pe urmele lui degeaba ne schimbăm religia. Dacă veți mai avea întrebări nu ezitați să ne scrieți. Vă dorim binecuvântare de la Domnul!

- Antonia Ștefania Georgescu (Moinești). Vă mulțumim pentru urările frumoase adresate și pentru rugăciunile pe care le faceți cu consecvență pentru noi. Vă dorim și noi un timp pascal plin de haruri, de bucurii, sănătate și pace interioară. Redăm un fragment din paginile pe care ni le-ați trimis spre publicare: "Cristos a înviat! E ziua învierii, este Paștele, cea mai mare sărbătoare a neamului omenesc creștin... să ne bucurăm, să ne luminăm cu lumina lui Cristos, (...) să ne îmbrățișăm, să ne iertăm unii pe alții pentru ca Mântuitorul nostru să învie din nou în sufletele noastre, în viața noastră, spre gloria și mărirea numelui său, spre binele nostru și al Bisericii, pentru pacea țării noastre și a lumii întregi. Astăzi sărbătorim adevărul și forța invincibilă. Isus este principele vieții. El a învins moartea, sparge zăvorul iadului, deschide minunatele uși ale raiului, învinge diavolul, prăbușește piatra mare de la ușa mormântului. Acesta este misterul pascal, care nu este o simplă teorie, ci adeverirea celor spuse de el, a înviat după cum a spus, promisiunea tuturor promisiunilor sfinte, proba dumnezeiască, pecetea învățăturii sale. Mântuitorul cel înviat ne umple inimile noastre, cu pacea și bucuria sa pascală. Sărbătorind învierea lui Cristos, sărbătorim și învierea noastră, sărbătoarea speranței și a bucuriei. Să-l rugăm pe Isus cel biruitor al păcatului și al morții să ne facă parte din plin de bucuria, speranța și lumina învierii!".

- Alexandra Morogan (Bacău). Vă mulțumim pentru versurile trimise. Din păcate, din cauza spațiului restrâns al revistei nu vă putem publica poezia în paginile revistei. Vă dorim numai bucurii și împliniri în viață!

- B.A. (București). Despre vizita Sfântului Părinte în Africa bănuim că ați citit în numărul trecut și în acest număr al revistei. Benedict al XVI-lea nu este primul papă care a mers în Africa. Este cea de-a XVIII-a vizită a unui papă în acest continent. Șirul de călătorii pontificale a început în anul 1969 (31 iulie - 2 august), când papa Paul al VI-lea a mers în Uganda. Ioan Paul al II-lea a făcut 16 vizite în Africa; între anii 1980 și 2000 a fost în 42 dintre cele 53 de țări africane. Călătoria lui Benedict al XVI-lea a fost prilejuită de publicarea și încredințarea documentului "Instrumentum laboris", textul de lucru pentru Cea de-a II-a Adunare specială pentru Africa a Sinodului Episcopilor care se va desfășura în perioada 4-25 octombrie în Vatican cu tema: "Biserica în Africa în slujba reconcilierii, dreptății și păcii. - Voi sunteți sarea pământului... Voi sunteți lumina lumii" (Mt 5,13.15). Cu privire la întrebarea pe care ne-ați adresat-o vă răspundem cu cuvintele Sfântului Părinte din recenta vizită în Africa: "Se poate obiecta: "De ce nu îi lăsăm în pace? Ei au adevărul lor; și noi, al nostru. Să încercăm să conviețuim în mod pașnic, lăsând pe fiecare așa cum este, ca să realizeze în cel mai bun mod propria autenticitate". Dacă noi suntem însă convinși și am trăit experiența că fără Cristos viața este incompletă, îi lipsește o realitate - chiar realitatea fundamentală -, trebuie să fim convinși și de faptul că nu facem nici o nedreptate nimănui dacă i-l prezentăm pe Cristos și îi dăm posibilitatea de a găsi, în acest fel, și adevărata sa autenticitate, bucuria de a fi aflat viața. Dimpotrivă, trebuie să o facem, este obligația noastră de a oferi tuturor această posibilitate de a ajunge la viața veșnică... Domnul face din noi prietenii săi, se încredințează nouă, ne încredințează trupul său în Euharistie, ne încredințează Biserica sa. Și atunci trebuie să fim cu adevărat prietenii săi, să avem aceeași simțire cu el, să voim ceea ce vrea el și să nu voim ceea ce el nu dorește... Să îmbrățișăm voința lui, așa cum a făcut sfântul Paul: "Căci dacă vestesc evanghelia... este o datorie a mea. Vai mie dacă nu vestesc evanghelia!"".

- Ioan Cojan (Traian, NȚ) "Doresc să vin numai cu o singură întrebare: întrucât nu pot să înțeleg de ce la mărturisirea credinței (Crezul) se spune că Isus s-a răstignit și s-a îngropat și nu se spune că a fost răstignit și a fost îngropat?".

În tot Crezul întâlnim același mod și același timp folosite ca o dovadă a participării voite a lui Isus la planul divin: "s-a născut", "s-a coborât din ceruri", "s-a întrupat", "s-a făcut om"... Noi, creștinii, știm care era planul lui Dumnezeu Tatăl atunci când ni l-a trimis pe Fiul său pe pământ. Isus s-a supus voinței Tatălui și a acceptat să participe la acest plan divin. El și-a acceptat destinul de om, supunându-se pe deplin voinței lui Dumnezeu, consimțind astfel la răstignirea și moartea pe cruce și ulterior la îngroparea lui. Așadar, aceste cuvinte "s-a răstignit" și "s-a îngropat" nu vor decât să accentueze consimțământul lui Isus la planul lui Dumnezeu. Fără această consimțire, Isus nu ar fi fost răstignit și nici îngropat de călăii săi. S-a răstignit, deci a acceptat să fie răstignit pentru noi, preluând păcatele noastre și purtându-ne pe toți pe drumul mântuirii veșnice. A acceptat să devină el însuși jertfă, cu smerenie față de Dumnezeu Tatăl și cu iubire față de noi. El s-a lăsat de bună voie învins prin moartea pe cruce, ca la rându-i să-l învingă pe diavol, scăpând lumea de stăpânirea lui. În Scrisoarea către Evrei ni se spune că prin sângele său vărsat pe cruce Isus Cristos "s-a adus lui Dumnezeu pe sine jertfă fără de prihană, curățind cugetul nostru de faptele cele moarte ca să slujiți Dumnezeului celui viu". Crucea devine altarul unde se săvârșește marea jertfă, pentru ca noi, cei păcătoși, să trăim bucuria propriei noastre învieri.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat