Anul Sfântului Iosif
Cele mai multe da-uri ale Sfântului Iosif
S-ar putea citi viața Sfântului Iosif la lumină unor da care au semnat etapele principale ale vieții sale.
Da pentru a accepta realitatea. În fața sarcinii Mariei Iosif se pune într-o atitudine de reflecție. El nu poate schimba realitatea pe care a cunoscut-o, dar se întreabă cum să se pună în fața acesteia. Uneori nu este ușor să acceptăm realitatea persoanelor și a situațiilor. În acele momente multe sunt întrebările pe care le simțim înăuntrul nostru. Sfântul Iosif ne sugerează să așteptăm și să începem să elaborăm înăuntrul nostru o posibilă lectură a realității, deoarece în ea se ascunde mereu un mesaj. Trebuie descoperit.
Da în credință. Îngerul în vis îi explică lui Iosif ce se întâmplă și de ce se întâmplă. Îi explică lui Iosif sarcina care îi este încredințată. A accepta că unele lucruri nu le putem înțelege și a se lăsa iluminat este o mare act de umilință. Iosif acceptă ca Dumnezeu să intervină în viața lui și a Mariei, iar cu credință îi spune da acestuia.
Da vieții. Când Iosif decide să o ia la sine, în casă, pe Maria ca soție, acest lucru a presupus deschiderea lui către viața de soț și de tată. Viața visată și gândită împreună cu Maria poate să continue ca visul să devină realitate; acel copil deja prezent în sânul Mariei cere să fie primit, iubit și educat, crescut întrucât este o viață care cere un tată și o mamă.
Da slujirii. Sfântul Iosif își exercită pe deplin sarcina de tată și de soț. El pune profesiunea sa, adică meseria sa, în slujirea Mariei și a lui Isus pentru a câștiga zi de zi ceea ce este de folos pentru viața concretă a unei familii, el slujește ocrotind și păzind comorile sale, riscând siguranță și liniște. El slujește pentru că nu refuză lipsurile, dificultățile pe care le întâmpină, dar Sfântul Iosif este acela care împreună cu Isus și Maria formează o familie cu prezența sa, cu afecțiunea sa, cu misiunea sa de a fi soț și tată întotdeauna atent la necesitățile lor.
Da tăcerii. Chiar și a tăcea poate să fie o formă, un mod de ascultare dacă apoi faptele concrete afirmă că Sfântul Iosif e mereu acela care realizează, înfăptuiește nu voința sa, ci voința Tatălui. Faptele concrete vorbesc, acceptând responsabilitatea proprie în feluritele, diferitele momente, ocazii pe care o viață le prezintă, uneori în mod neașteptat și departe de așteptările noastre. Despre Sfântul Iosif cunoaștem puțin despre viața lui și nu știm nimic despre moartea sa; și acest lucru face parte din tăcerea lui.
Da de a fi discipoli. Iosif acceptă cuvintele lui Isus regăsit în templu. El știe că acest fiu are un tată de la care a fost trimis și de care Isus ascultă în mod desăvârșit, total. A fi discipol înseamnă a medita acest adevăr în propria inimă, înseamnă a contempla acest copil, fiu, care crește în har înaintea lui Dumnezeu și a oamenilor, înseamnă a ști, a înțelege că el este cuvântul de ascultat și de trăit. Așa cum Iosif îl învăță pe Isus meseria de tâmplar, Iosif contemplă Fiul lui Dumnezeu în umilința întrupării sale.
Da propriei vocații. Toate aceste da-uri se pot rezuma într-un singur da. Iosif realizează propria vocație de soț, de tată, de purtător de grijă al Domnului. Istoria lui Iosif ne învață că în măsura cu care știm să spunem da lui Dumnezeu spunem da vieții noastre punând-o în condiția de a se realiza pe deplin.
De amintit: Cartea Sfântul Iosif. Purtătorul de grijă al lui Isus, scrisă de pr. Tullio Locatelli, se poate găsi în toate librăriile catolice din țară.
Pr. Fabio Volani,
Iosefin al lui Murialdo, Roman
* * *
Din arhiva ercis.ro:
Editura "Serafica": Cinci cărți noi, printre care și Sfântul Iosif. Purtătorul de grijă al lui Isus
lecturi: 728.