Anul pastoral
2023‑2024

Sinod
2021-2024

RADIO ERCIS FM
ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Imitațiunea lui Cristos


la fiecare click
o altă meditație


 VIAȚA DIECEZEI 

Editura "Sapientia": Revoluția sexuală globală: distrugerea libertății în numele libertății, ediția a II-a, și Se lasă seara și ziua e de acum pe sfârșite

La Editura "Sapientia" a apărut recent cartea Revoluția sexuală globală: distrugerea libertății în numele libertății, ediția a II-a revizuită și adăugită, scrisă de Gabriele Kuby și tradusă în limba română de Monica Stinghe. Cartea apare în colecția "Creștinism în contemporaneitate", în formatul 14x20, are 484 pagini și poate fi procurată de la Librăria Sapientia (www.librariasapientia.ro), precum și de la celelalte librării catolice din țara la prețul de 45 lei.

Nu veți putea parcurge cartea pe care o țineți acum în mână fără să fiți într-o oarecare măsură afectați emoțional. Revoluția sexuală globală ne afectează pe toți - bărbați și femei, tineri și bătrâni, existența noastră personală și viitorul societății.

Pentru că noi, oamenii, nu suntem asemenea animalelor, programați să avem doar instincte și gata, ci avem libertatea de a hotărî încotro să ne îndreptăm. Pentru asta însă, avem nevoie de un standard al binelui și răului. Standardul sexualității, care a fost respectat la fel timp de secole, este acum călcat în picioare sau va fi călcat în picioare curând, chiar și acolo unde acest lucru încă nu s-a întâmplat.

Acesta este un deziderat care se vrea parte a progresului spre libertate, ca și când libertatea subiectivă a unui individ de a face orice i se pare distractiv și plăcut ar fi calea cea mai rapidă spre fericire. Chiar așa să fie?

Să aruncăm o privire onestă spre starea societății de azi: familii destrămate, mame sau tați care-și cresc singuri copiii și de asemenea mulți tineri care poartă în ei adânci răni emoționale și spirituale. Să privim și la dependenții de pornografie, la milioanele de abuzatori sexuali asupra copiilor, la milioanele de bebeluși avortați, să privim în cele din urmă și la propriul nostru drum prin viață. Dacă ar fi să întrebăm profesori, medici, psihiatri, terapeuți, asistenți sociali și lucrători cu tinerii, cu toții ar fi de părere că ar trebui să fugim ca de ciumă de acest gen de falsă fericire. Spunem că tinerețea e perioada cea mai fericită a vieții, însă suntem pe punctul de a crea o societate în care sunt mereu și mereu mai puține râsete de copii și, în schimb, mereu mai mulți adulți și bătrâni deprimați.

Toate astea sunt limpezi ca bună ziua. Cauzele sunt mereu cercetate și discutate, dar una dintre cauze - poate chiar cea mai importantă - este înfășurată într-o tăcere tabu: este vorba de răsturnarea ordinii normelor sexuale, în forma în care acum ea dă contur societății celei noi. Asemenea norme sunt parte a "sistemului de operare" al unei societăți, astfel încât fiecare societate, în mod firesc, protejează acele norme sexuale, punându-le ca stavilă pedepse din partea comunității și sistemului judiciar. Pe când odinioară monogamia era standard, acum standardul s-a schimbat înspre permisivitatea hedonismului și a promiscuității sexuale, pe care însăși legea o impune sub stindardul egalității și nediscriminării.

Basmul lui Andersen Hainele cele noi ale împăratului este o ingenioasă metaforă a felului în care astăzi realitatea nu mai poate fi definită așa cum este ea. Se menține azi în putere toată această conspirație a ascunderii realității, pentru că a spune adevărul ar pune în primejdie structurile de putere, care mai devreme sau mai târziu vor trebui să se prăbușească din cauză că nu fac decât să nege realitatea.

În basmul nostru, la curtea împăratului sosesc niște înșelători care vor să-l convingă pe acesta de măiestria lor în a țese "cea mai frumoasă pânză". Calitatea uimitoare a acestei pânze ar fi că este invizibilă ochiului oricărui om ce ar fi "necalificat pentru slujba sa, ori ar fi nemaipomenit de prost". A scoate în față evidența - adică a spune despre ceva ce nu este că de fapt este - devine deosebit de sensibil. Împăratul nu vrea să-și piardă tronul sau să-și dezvăluie prostia, așa că de aceste temeri se vor folosi cei doi înșelători ca să-l prindă în jocul lor.

Cu toții se lasă înfășurați într-un păienjeniș al minciunii, cu toții pretind că văd ceva ce nu există. Împăratul ajunge într-o situație despre care oricine își dă seama că e o minciună, însă doar un copil îndrăznește să strige: "Împăratul e gol!" Copilul nu are nicio slujbă și nicio reputație de pierdut.

În această carte mă străduiesc să am un asemenea glas de copil atunci când scriu despre erodarea moralei de către puterea politică. Ea se petrece în două sensuri: binele este numit rău, iar răul, bine. Omului îi este luată busola care-i indica direcția și îi este amputat curajul de a urma chemarea iubirii adevărate.

Vreau să descriu revoluția sexuală globală așa cum a fost ea pornită de mințile alese ale Revoluției Franceze, până la stadiul ei de astăzi, al ideologiei gender postmoderne, emisă de o oarecare Judith Butler, care propovăduiește:

o Distrugerea sistemului de valori moștenit al tuturor culturilor și religiilor

o Susținerea agendei revoluționare de către elitele politice

o Manevre totalitare, așa cum se văd în programul promovat de Principiile Yogyakarta

o Impunerea concretă a ideologiei gender în societate până la punctul în care chiar limba se schimbă sub imperiul considerentelor politice

o Epidemia generalizată de pornografie, de care nu mai pot fi protejați nici tinerii și nici chiar copiii

o Mișcarea homosexuală ca motor care mână mai departe revoluția.

Chiar dacă unele aspecte importante ale acestei mișcări nu mai pot fi discutate fără a atrage după ele acuzații de atac la persoană, există un amplu capitol care cuprinde rezultate ale cercetărilor științifice asupra modului de viață homosexual, precum și contradicțiile interne ale agendei homosexuale.

Un alt capitol descrie poziția creștinilor față de homosexualitate și modul în care Biserica se raportează la cererile acestei minorități.

Capitolul intitulat Sexualizarea copiilor și tinerilor prin forța statului detaliază felul în care educația sexuală obligatorie în școală inițiază de fapt copiii și tinerii în mod activ într-o sexualitate hedonistă, fără a-i învăța mai deloc despre valorile care stau la baza căsătoriei și creșterii copiilor.

În capitolul Intoleranță și discriminare, aduc exemple despre felul în care revoluția sexuală culminează cu un atac asupra libertăților democratice fundamentale, fiind îndreptată în special împotriva creștinismului. Există speranță totuși.

În penultimul capitol prezint detalii despre rezistența în creștere împotriva acestei revoluții culturale.

Toate acestea duc spre ultimul capitol, cel care cuprinde esența cărții: avertismentul serios împotriva unui nou totalitarism care distruge libertatea în numele libertății.

Suntem contemporani cu o revoluție culturală care pătrunde în fiecare cămin și în fiecare inimă. Nu există niciun teritoriu neutru în care să ne putem ascunde. Această revoluție înaintează tot mai rapid și devine pe zi ce trece tot mai feroce în atacul ei asupra libertăților democratice. Cartea aceasta, publicată inițial în septembrie 2012 în Germania, a avut nevoie de o actualizare pentru fiecare nouă ediție și nouă traducere. Pentru ediția publicată în Australia de către Parousia Media, s-a folosit ediția apărută în SUA în 2015, revizuită și actualizată.

Le mulțumesc editorului meu, Charbel Raish, designerului grafic Anthony Chan și corectorului John Smyth pentru incredibilul efort de a produce prima ediție australiană actualizată a acestei cărți, în timp util, înainte de turneul de conferințe pe care l-am susținut în Australia în noiembrie 2017. Recunoștința mea profundă se îndreaptă spre John Loiterton, care m-a ascultat la conferința "Embolden" a lobby-ului creștin australian din Sydney, a cumpărat cartea, a găsit-o ca fiind foarte importantă pentru înțelegerea vremurilor în care trăim și apoi nu s-a dat la o parte de la niciun efort pentru a vâna toate imperfecțiunile pe care le-a găsit în carte. Îți mulțumesc, John!

Una dintre multele minuni care s-au întâmplat cu această carte a fost bucuria de a o vedea tradusă și publicată în poloneză, maghiară, croată, slovacă, cehă, engleză, olandeză, spaniolă, chineză (Taiwan) și coreeană în martie 2018, urmate, anul acesta, de ucraineană, rusă și portugheză - și, iată, în limba română.

Dumneavoastră, cititorii, aveți dreptul să știți care este poziția autoarei. În calitate de sociolog, treaba mea este să observ tendințele de evoluție ale societății. Ca mamă a trei copii, mă dedic salvării viitorului generației tinere. Iar în calitate de creștină catolică (din 1997), mă străduiesc să-mi trăiesc credința. Asta presupune să manifest bune intenții față de toți oamenii, chiar și atunci când eu nu împărtășesc convingerile unora, sau atunci când ei nu le împărtășesc pe ale mele.

Gabriele Kuby

* * *

La Editura "Sapientia" a apărut recent cartea Se lasă seara și ziua e de acum pe sfârșite, scrisă de Cardinal Robert Sarah în dialog cu Nicolas Diat și tradusă în limba română de Augusta-Maria Flonta. Cartea apare în colecția "Creștinism în contemporaneitate", în formatul 14x20, are 440 pagini și poate fi procurată de la Librăria Sapientia (www.librariasapientia.ro), precum și de la celelalte librării catolice din țara la prețul de 40 lei.

Cartea de față are rădăcini profunde și vechi. Ea este ultimul tom al unui triptic a cărui aventură a început în anul 2013.

Am început, împreună cu cardinalul Robert Sarah, dialogul care a constituit materialul pentru lucrarea Ori Dumnezeu, ori nimic (Sapientia, Iași 2015). În primăvara anului 2015, publicarea acestui dialog despre credință a fost un eveniment de o amploare neașteptată. Timp de zece zile, cardinalul a mers în capitala franceză pentru a-și prezenta cartea. Frigul care domnea în Paris era departe de căldura, fervoarea și entuziasmul care au însoțit apariția lucrării Dieu ou rien. Îmi amintesc de serile de la biserica "Sfântul Francisc Xaveriu", la "Trinité", la "Sfântul Leon", la bernardini sau la Librăria "La Procure". De fiecare dată, mulțimea se grăbea să-l asculte.

Departe de Paris, în abația Lagrasse, în patul său de suferință, atins de o scleroză în plăci fulgurantă, fratele Vincent veghea și se ruga. El era protectorul misterios al cardinalului. Căci lucrarea Ori Dumnezeu, ori nimic a fost un fel de miracol. Cum să înțelegi reușita formidabilă a unei cărți atât de radicale și, prin aceasta, chiar incomprehensibile, a unui om care întotdeauna a fugit de lumină? De mult timp, cardinalul Robert Sarah, prieten apropiat al Papei Benedict al XVI-lea, colaborator al Papei Francisc, preferă umbra strălucitoare a rugăciunii. Motivul adevărat al succesului său rezidă în simplitatea, umilința și sfințenia cardinalului.

Câteva luni mai târziu, pe drumul către Lagrasse, ne-am gândit să scriem o carte despre importanța tăcerii în lumea noastră invadată de zgomot, imagini și patimi. A fost lucrarea Puterea tăcerii (Sapientia, Iași 2017), cea de-a doua din triptic. Conversația cu Dom Dysmas de Lassus, stareț al Mănăstirii Grande-Chartreuse, cu care se încheie aceste pagini mistice și poetice, rămâne inima arzătoare a aventurii noastre literare.

Nu voi putea uita niciodată cele trei zile pe care le-am petrecut la Chartreuse. În acel început de lună februarie 2016, timpul părea că s-a oprit. În fața acelor întinderi de zăpadă, alături de călugării solitari, pierduți și contemplativi, ne găseam în Ceruri.

Astăzi, pot să mărturisesc că m-am temut că lucrarea Puterea tăcerii nu se va bucura de sufragiile cititorilor. Subiectul era dificil, arid, departe de polemicile facile. Dar cartea nu a întârziat să repurteze un mare succes.

În noiembrie 2016, la Catedrala din Versailles, o mulțime imensă îl asculta, cu atenție și respect, pe cardinal. Câteva luni mai târziu, la Bazilica din Fourvi?re, locuitorii din Lyon se străduiau să găsească un loc în băncile imensului edificiu. La Cracovia, la Avila, la Washington și la Bruxelles, experiența s-a repetat. Un om al lui Dumnezeu atrăgea poporul lui Dumnezeu.

Când mă gândesc la acești patru ani, îmi revin în minte devizele abațiale ale ultimilor părinți din mănăstirea Fontgombault: Unum necesarium - "Unicul necesar"; Donec dies elucescat - "Până când vine ziua eternă"; Ad superna semper intenti - "Orientați, fără încetare, spre realitățile din înălțimi"; Modo geniti infantes - "Ca nou-născuții": acestea exprimă idealul monastic al unui loc în care Dumnezeu este primul servit. Ele exprimă idealul cardinalului Sarah.

Se lasă seara și ziua e de acum pe sfârșite este un strigăt profetic. Aceste fraze dureroase vor avea oare un ecou, sau vor dispărea în obscuritatea nopții? Speranța este liantul vieții cardinalului Sarah. În ciuda sărăciei în care s-a născut, a violenței dictaturii, a salturilor bruște ale dezrădăcinării, a poverii obositoare a sarcinilor istovitoare, el nu s-a îndoit niciodată. Niciodată nu i-a fost frică. Nu a dat niciodată înapoi. Căci Dumnezeu este cu el. Cardinalul știe că-l poate găsi, fără încetare, în spatele ușilor capelei sale private.

Nu este vorba nici despre a lăsa să se creadă că, în această aventură, totul a fost simplu. De câte ori nu m-am gândit la afirmația lui Barbey d'Aurevilly, din culegerea sa Disjecta membra:

"Oamenii importanți sunt precum florile cele mai frumoase. Ei cresc sub gunoi și trecând prin gunoiul pe care-l aruncă peste ei invidioșii și imbecilii". Cu siguranță, asta este prea mult.

Georges Bernanos scria în Jurnalul unui paroh de țară: "Care om al rugăciunii a mărturisit vreodată că rugăciunea l-a dezamăgit?" Cardinalul și-a asumat riscul întotdeauna, pentru că rugăciunea nu l-a dezamăgit niciodată. Asceza, postul, lectura cotidiană a textelor sacre l-au ajutat la aceasta.

Cu opt luni înainte de a se stinge, fratele Vincent a trebuit să fie internat în spital, pentru a suporta o intervenție chirurgicală dificilă. Comunitatea sa, anturajul, prietenii erau neliniștiți. Operația putea fi fatală. Aveam dificila sarcină de a-l informa pe cardinal despre evoluția sănătății tânărului bolnav. În dimineața zilei în care a fost operat, când prognosticul era rezervat, i-am spus despre neliniștile părintelui abate și ale medicilor. Spre marea mea surpriză, cardinalul era senin. El considera că operația va fi un succes; nu se îndoia că părintele va reuși să iasă cu bine din acest moment dificil. Cardinalul se rugase, în capela sa privată, toată noaptea care a precedat operația - am aflat acest lucru câteva zile mai târziu. El nu și-a permis odihna. Dar el știa. Știa că nu sosise ceasul fratelui Vincent. El știa care era voia lui Dumnezeu.

Sfântul Ioan Bosco iubea să repete: "Să nu te tulbure nimic, fii întotdeauna vesel!" În compania cardinalului Sarah, această sărmană viață terestră are, deseori, culoarea din viața de dincolo. Motivul este simplu: cardinalul Robert Sarah are mulți prieteni în Cer. Ut cooperatores simus veritatis -"Trebuie să servim în așa fel încât să fim cooperatorii adevărului". Cardinalul Sarah, cel mai bun discipol al lui Benedict al XVI-lea, poate să-și însușească această deviză a papei emerit. El este, fără îndoială, un mare cooperator al adevărului.

Nicolas Diat

* * *

Revoluția sexuală globală: distrugerea libertății în numele libertății, ediția a II-a revizuită și adăugită
Gabriele Kuby, Ed. "Sapientia", 2019, 484 p., 14x20 cm, ISBN 978-606-578-378-2, 45 lei

Cardinal Robert Sarah în dialog cu Nicolas Diat, Se lasă seara și ziua e de acum pe sfârșite
Ed. "Sapientia", 2019, 440 p., 14Ś20 cm, ISBN 978-606-578-383-6, 40 lei

* * *

Aceste materiale, în limita stocului disponibil, pot fi procurate prin comandă (cu plata taxelor poștale aferente expedierii):

Din Librăria "Presa Bună":

  • prin poștă: Librăria "Presa Bună", Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26; 700064-Iași;
  • prin telefon și WhatsApp: 0770.477.565: de luni până vineri, între orele 9.00 și 19.00; duminica, între orele 10.00 și 18.00
  • prin e-mail: libraria@ercis.ro
  • prin Internet: www.ercis.ro/libraria

* * *

Vă invităm să accesați pagina "Noutăți editoriale" pe www.ercis.ro


 

lecturi: 739.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat