Anul pastoral

ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line

comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Imitațiunea lui Cristos

la fiecare click
o altă meditație

VIAȚA DIECEZEI

Traian: Prin ercis.ro la Emaus

Fiind unii dintre mulții vizitatori ai site-ului ercis.ro, la un moment dat am găsit anunțul legat de întâlnirea familiilor la Casa "Gaudium et Spes", de la Traian: "Cu familia la Emaus". Sincer să fim nu mai participasem niciodată la astfel de întâlnire și am considerat că a venit vremea s-o facem. Astfel, sâmbătă, 25 aprilie 2015, la ora 12.30, am ajuns împreună cu soțul la Casa de la Traian și pentru că la final ne-am manifestat atât entuziasmul cât și mulțumirea pentru un astfel de eveniment, am fost rugați să împărtășim și noi ceea ce am experimentat acolo, așa cum la rândul nostru ne bucurăm și noi de experiențele altora.

La ora 14.00, doamna Eugenia Dămătăr, moderatoarea întregii întâlniri, a preluat "frâiele" evenimentului și ne-a prezentat-o pe sr. Iuliana Neculai, din Congregația "Notre Dame de Sion", care ne-a vorbit atât de frumos despre întâlnirea celor doi discipoli cu Isus pe drumul spre Emaus, despre cina la care a fost invitat să rămână și despre întoarcerea lor la Ierusalim, concluzionând extraodinar de frumos: "Până la urmă, ceea ce pare greu, de ceea ce am vrea să scăpăm, tot acolo ne întoarcem!"

A urmat apoi pr. Felician Tiba care, la rândul său, folosindu-se de același fragment din evanghelie, ne-a desenat un veritabil portret al persoanei în special și al familiei în general. Și părintele a încheiat spunând: "Dumnezeu nu intră cu violență în viața noastră, ci ni se alătură cu tact și iubire, așa cum a făcut Isus cu cei doi ucenici pe drumul spre Emaus. Și dacă ei l-au invitat la masă, fiind răsplătiți cu un adevărat moment de comuniune, asta înseamnă că vocația omului, individual sau în familie, este aceea de a fi expert în comuniune".

A urmat Liturghia, în cadrul căreia, fiind sărbătoarea sf. Marcu, evanghelistul, am fost îndemnați să căutăm să fim și să scriem cu viața noastră "vestea bună" pentru toți, dar mai ales în familie.

Momentul inedit al întâlnirii l-a constituit cina intitulată sugestiv "cină rituală ebraică". Sigur că a fost îmbinată și cu multe elemente creștine, dar atât cât a fost, cu toții am reușit să ne facem o idee a ceea ce a însemnat și înseamnă cina la care participă evreii în amintirea ieșirii din Egipt. Din textele folosite am reușit să ne facem părtași de emoția pe care o experimentează la rândul lor participanții la un astfel de ritual.

Seara s-a încheiat cu vizionarea unui film dedicat familiei, mai exact "un imn dedicat iubirii față de soție, dusă până la sacrificiu".

A doua zi, după ce ne-am rugat și am luat micul dejun, sr. Angela Bulai, SFMA, alături de familia Alice-Iuliana și Ilie-Mugurel Mihalaș, din Huși, împreună cu cei trei copii ai lor, ne-au introdus în ceea ce înseamnă cele două mari slujiri a lui Dumnezeu; în viața de familie și în viața consacrată. Și acestea au fost momente cu adevărat înălțătoare; și sora, dar și familia ridicându-se cu mult peste semnificația temelor propuse.

Și pentru ca întâlnirea să fie într-adevăr completă, la Liturghia de duminică s-a adăugat și PS Aurel Percă, episcop auxiliar de Iași, care a subliniat într-un mod minunat misiunea de păstor pe care a avut-o și o are Isus față de turma sa, și de aici, datoria noastră, ca și turmă, de a corespunde "glasului" păstorului, de a-l urma fără șovăire.

Întâlnirea s-a încheiat cu prânzul pe care l-am luat alături de surorile care ni s-au alăturat între timp, venite pentru o zi de reculegere, dar și alături de PS Aurel și de preoții prezenți.

La capătul unei astfel de experiențe, ce-aș putea să spun decât că a fost extraordinar, că am întâlnit oameni deosebiți, că și alte familii trec aproape prin aceleași încercări prin care trecem cu toții. Mă bucur că părintele paroh ne-a încurajat spre o astfel de întâlnire după ce i-am vorbit de anunțul de pe ercis.ro și știu că nu am rămas deziluzionați pentru alegerea făcută.

Fam. Margareta și Ilie Mogoșescu

* * *

Mai multe imagini de la acest eveniment puteți vedea în Albumul foto: 25 aprilie: Traian: Prin ercis.ro la Emaus

lecturi: 19.

pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro

Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat