Anul pastoral
2023‑2024

Sinod
2021-2024

RADIO ERCIS FM
ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 VIAȚA DIECEZEI 

Reflecție la Întâmpinarea Domnului

Creștinul este lumină din lumina lui Isus Cristos

Avem astăzi sărbătoarea Întâmpinarea Domnului, sărbătoare despre care papa Paul al VI-lea (1897-1978) ne spune că ea este "o memorie simultană a Fiului și a Mamei, o celebrarea a unui mister de mântuire înfăptuit de Cristos, la care sfânta Fecioară a fost intim unită ca Mamă a slujitorului în suferință, ca înfăptuitoare a unei misiuni care-i revenea vechiului Israel și ca model al noului popor al lui Dumnezeu care, primind suferința și prigoana, este încercat constant în credința și speranța lui" (cf. Marialis cultus, nr.7).

De aceea, sărbătoarea de astăzi este o invitație la aprofundarea și înnoirea credinței noastre în Isus Cristos, care s-a făcut om, pentru ca prin jertfa sa de pe cruce să ne aducă mântuirea; care s-a născut între noi, oamenii, pentru a ne fi "lumină" pe drumul întunecat al vieții; dar care a venit la noi prin Preacurata Fecioară Maria, care i-a fost nu numai mamă, ci și o colaboratoare fidelă pe drumul evangheliei și al crucii.

Noi știm că atunci când Isus s-a născut la Betleem, numai puțini din rândul poporului ales, păstorii, și numai puțini dintre neamuri, magii au venit să-l întâmpine și să-l primească. Și pentru că atunci oamenii nu s-au grăbit să-l primească și nici nu s-au ostenit să-l caute (cf. In 1,11.26), de aceea el însuși, la 40 de zile de la nașterea sa, folosindu-se de prescripțiile Legii care cerea consacrarea sa ca membru în rândul poporului ales (cf. Ex 13,12-15), a venit să-i caute și să se întâlnească pe toți cei care așteptau mântuirea lui Dumnezeu. Iar primii din popor cu care s-a întâlnit și care l-au recunoscut și primit ca Mesia au fost bătrânii sfinți, Simeon și Ana. Mai târziu, când avea 30 de ani, și când și-a început activitatea mântuitoare, el a fost întâmpinat și primit ca Mesia, de vameși și păcătoși, de săraci și bolnavi, ba chiar și de farisei și cărturari. Iar în vremurile de acum trebuie întâmpinat și primit ca mântuitor de noi, creștinii, și de toți oamenii care așteaptă mântuirea.

Evanghelia de astăzi ne spune că, dintre cei mulți prezenți în templul din Ierusalim la acel moment, doar doi oameni simpli îl recunosc și îl primesc în mod personal, pe pruncul Isus ca Mesia: bătrânul Simeon și prorocița Ana. Oare ceilalți nu cunoșteau Scripturile, oare ceilalți nu au auzit glasul plângerii lui de la tăierea împrejur, oare ceilalți nu aveau greutăți și trebuință de mântuirea lui? Cu siguranță că da, însă tainele lui Dumnezeu nu pot fi pătrunse nici de agerimea minții, nici de lumina învățăturii acestei lumi, ci numai de lumina credinței, care lor le lipsea.

Istoricul bizantin Hegesip (110-180) ne spune că bătrânul Simeon a fost preot la Templul din Ierusalim și că a fost unul din cei 70 de înțelepți, pe care împăratului Ptolomeu (305-283 î.C.) i-a ales să traducă Biblia din ebraică în greacă. Hegesip ne mai spune că lui Simeon, care atunci avea 77 de ani, i-a căzut spre traducere, pe lângă multe alte texte biblice, și capitolul 7 din profetul Isaia. Iar când acesta a ajuns la locul în care scria: "Iată Fecioara va zămisli și va naște un fiu și-i vor pune numele Emanuel, ceea ce înseamnă: Dumnezeu este cu noi" (Is 7,14). Simeon pătruns de gânduri omenești, a tradus: "Iată că o femeie măritată va zămisli și va naște..." Și spune mai departe Hegesip că, în timpul nopții, când toți traducătorii Bibliei s-au dus la culcare, un înger din cer a venit și a corectat: "Iată o fecioară va zămisli și va naște..." Dimineața, Simeon, crezând că un coleg i-a corectat traducerea, a scris din nou varianta lui de traducere. De mai multe ori a corectat Simeon peste ceea ce scrisese îngerul. Atunci îngerul i-a apărut și i-a spus că drept pedeapsă de la Dumnezeu, pentru că nu a crezut cuvântului scris, nu va muri până nu va vedea cu ochii lui "Fecioara care zămislit și a născut Pruncul". Iar, când a sosit timpul "ca cea care trebuia să nască, a născut (cf. Mih 5,2), bătrânul Simeon avea vârsta de 360 de ani. De aceea și exclamația lui Simeon la vederea Fecioarei Maria cu Pruncului Isus: "Acum eliberează pe robul tău în pace, Stăpâne, după cuvântul tău; căci ochii mei au văzut mântuirea ta, pe care ai pregătit-o înaintea tuturor popoarelor, lumină pentru luminarea neamurilor și slava poporului tău Israel" (cf. Lc 2,29-32).

Ana era din seminția lui Așer. Așer a fost cel de-al optulea fiu al lui Iacob, al lui Israel. El a fost un trib care s-a rupt de tribul lui Iuda și al lui David, și a trecut de partea lui Ieroboam, fiul lui Nebat, care a dus poporul la idoli (cf. 1Rg 12,20). Iar ca pedeapsă, în anul 722 îC, a fost deportat in Asiria. Deci făcea parte dintr-un trib pierdut.

La acest punct aș face un mic comentariu: atât bătrânul Simeon, cât și Ana prorocița au făcut parte din rândul oamenilor "pedepsiți" de Dumnezeu; el pentru necredință, ea pentru dezbinarea strămoșilor ei. Dar amândoi au tras speranță că Mesia îi va primi și-i va mântui la venirea sa, în ciuda situației lor grele. Și nu s-au înșelat, căci ochii lor au văzut și mâinile lor l-au pipăit pe Isus (cf. Lc 2,30; 1In 1,1), pe acel Isus care a venit pentru toate oile pierdute ale casei lui Israel, și nu numai (cf. Mt 15,24); pe acel Isus care mai târziu avea să spună:"N-am venit sa-i chem la pocăință pe cei drepți, dar pe cei păcătoși" (Mt 9,13). Deci toată această relatare a evangheliei de astăzi, cu bătrânul Simeon, cel sătul de zile, și cu Ana prorocița, cea în vârstă de 84 de ani, vrea să ne spună nouă tuturor că Isus nu a refuzat și nu va refuza niciodată pe nimeni; că Isus nu va izgoni niciodată pe nimeni, ci pe toți care vor veni la el îi va conduce la mântuirea sa (cf. In 6,37).

Deci, și tu, creștinule, și tu, omule, oricine ai fi tu, oricât de mare păcătos și pierdut ai fi, evanghelia de astăzi îți spune că Isus a venit și pentru tine! De aceea, ca bătrânul Simeon și ca Ana prorocița, așteaptă-l și tu toată viața ta pe Isus; ieși și tu în fiecare zi în întâmpinarea lui; primește-l și tu, în mod personal, în toate zilele vieții tale ca mântuitor al tău; strânge-l și tu, mai exact, primește-l și tu zilnic în cuvântul Scripturii și în sfânta Euharistie; slujește-l și tu în toată viața ta, în persoana fraților tăi; vorbește și tu despre el toată viața ta la toți cei care au nevoi de mântuirea lui; atunci nu vei regreta niciodată, căci vei vedea sigur mântuirea adusă de el, alături de cei pe care i-ai slujit din dragoste față de el și i-ai condus la el.

Și încă un amănunt important, menționat de Malahia și de sfântul Luca: Domnul care vine să se întâlnească cu poporul său, Domnul care vine să aducă mântuirea celor care o așteaptă și celor care au nevoie de ea, vine în Templul său, adică vine în Biserica sa (cf. Mal 3,1; Lc 2,27). Deci, cel mai bine se poate recunoaște, cel mai bine se poate întâlni și cel mai bine se poate primi Domnul în Biserică. De aceea și Biserica a orânduit ca toate tainele sale, care sunt întâlniri personale cu Domnul Isus, să se administreze în lăcașul bisericii, acolo unde lui îi place să vină și să se întâlnească tainic cu noi.

Dacă bătrânii Simeon și Ana nu ar fi venit la Templu când Iosif și Maria l-au adus pe Isus înăuntru, nu l-ar mai fi întâlnit, nu l-ar mai fi luat în brațele și în sufletul lor și nu s-ar mai fi bucurat de mântuirea și de darurile lui. Dacă Zaheu nu ar fi ieșit la momentul când trecea Isus prin localitatea sa, el și familia sa ar fi rămas fără Isus și fără mântuirea lui (cf. Lc 19,1-10). Dacă cei 10 leproși n-ar fi ieșit când trecea Isus, ar fi rămas și ei fără vindecare (cf. Lc 17,11-14)

Isus vine zilnic în biserica noastră pentru a se întâlni cu noi la sfânta Liturghie și la rugăciunea comună; el vine zilnic la noi pentru a ne oferi vindecarea, iertare, mântuirea, pacea și toate darurile sale de care aven trebuință zilnic. Dar dacă noi nu suntem la biserică pentru a ne întâlni cu el, atunci noi vom rămâne fără el, fără vindecarea lui, fără ajutorul lui, fără mântuirea lui, fără darurile lui și fără toate binecuvântările sale veșnice.

Această descoperire, această nouă lumină ce ne-a strălucit nouă prin Cristos și prin Evanghelia sa; această mântuire începută de Isus prin vărsarea primelor lui picături de sânge la tăierea lui împrejur și se va desăvârși pe Calvar; această lumină care se revarsă zilnic asupra noastră prin Duhul Sfânt și prin inspirațiile sale; zic, această nouă lumină care ni se oferă zilnic, noi astăzi o simbolizăm prin lumânările pe care Biserica ni le-a binecuvântat; căci ele ne amintesc de jertfa lui față de noi, dar și de lumina și bucuria ce ni se revarsă din moartea și învierea lui.

Prin aceste lumânări binecuvântate, asemenea bătrânilor sfinți, Simeon și Ana, noi îl luăm în brațe pe Isus; îl strângem la piept pe Isus; ne întărim sufletește și trupește cu Isus; ne aducem aminte de jertfa lui și a noastră și vom accepta tot greul mai ușor; ne aducem aminte să-l primim în suflete prin cuvânt și Euharistie; îl purtăm pe el în casele noastre și la semenilor noștri, spre mântuirea noastră și a lor.

Practica creștină ne spune că lumânările sfințite la 2 februarie se aprind în case în timp de furtună, pericole și moarte. Dar aici nu trebuie să ne gândim numai la furtunile și pericolele din afară, ci și la cele pe care le stârnesc diavolul, lumea și instinctele noastre. Dar aici nu trebuie să ne gândim numai la moartea trupească, ci și la cea sufletească care se instalează în noi în fiecare zi și cu fiecare păcat pe care îl săvârșim. Ei bine, în toate aceste situații, noi avem nevoie mai mult ca oricând de luminile cerești ale lui Dumnezeu, simbolizate de această lumânare.

Primiți lumina lui Cristos, ni s-a spus fiecăruia dintre noi la botez. Voi sunteți lumina lumii, ne spune Isus zilnic în evanghelia sa (cf. Mt 5,14). Este atât de mult întuneric și atât de multă rătăcire în lume, că Isus ne vrea lumini împreună cu el. Trebuie să fim mereu preocupați, ca să reflectăm în noapte lumii, lumina primită de la soarele Cristos, așa cum și luna și stelele reflectă în întunericul nopții, lumina pe care o primesc de la soare.

De aceea, Biserica, pentru a ne aminti de misiunea a noastră de a fi în lume, lumini din lumina lui Cristos, ne pune astăzi în mâini lumânare aprinsă; dar nu numai astăzi, ci și la Botez, prima Împărtășanie, Mir, Preoție, Cununie, binecuvântarea caselor, la moarte, la binecuvântarea mormintelor etc.

Scriitorul american Mark Twain (1835-1910), în nuvela sa "Omul care stă în întuneric", ne vorbește despre întunericul moravurilor pe care cuceritorii europeni le-au dus la "Pieile roșii" din America, cu pretenția de lumină și civilizație. Într-o zi, unul dintre acei sălbatici, văzând în ce constă lumina și civilizația europenilor, a exclamat: "Domnilor, lumina și civilizația voastră sunt mult mai negre decât întunericul nostru".

Pe mormântul unui tânăr, prietenii lui au scris:"Aici așteaptă învierea, unul care, atunci când era în mijlocul nostru, era mai ușor să fii bun"! Acesta a fost lumină nu numai în timpul vieții, ci și după moarte. El a meritat lumânarea aprinsă: din timpul vieții, de la moarte și de după moarte.

Nouă care din aceste două mărturii ni se potrivesc?

Poate prea des subapreciem valoarea unei amabilități, a unei îmbrățișări, a unui zâmbet, a unei vorbe bune, a unei urechi ascultătoare, a unui compliment delicat sau a unui simplu act de caritate, prin care putem fi în lume lumini din marea lumină, Cristos. Toate acestea au puterea de a face dintr-o zi obișnuită o zi specială; toate acestea au puterea de schimba chiar destinul veșnic al unei persoane, așa cum s-a întâmplat și cu sfântul Pahomie (292-346), născut păgân și fiind la un moment dat soldat prizonier într-o țară străină; însă amabilitatea și ajutorul unor creștini egipteni i-au schimbat viața și destinul veșnic, căci l-au făcut să-l caute pe Cristos și să-și închine întreaga viață slujirii lui și a semenilor, ajungând astfel sfânt.

În anul 1997, fericitul papă Ioan Paul al II-lea (1920-2005), gândindu-se că în liturgia de astăzi apar Iosif și Maria care-l poartă pe Isus; că apar Simeon și Ana care se bucură și vorbesc de Isus; că apar porumbeii, care sunt un simbol al jertfei curate; pentru că apar lumânările, care sunt un simbol al luminii lui Cristos și al Bisericii, a declarat ziua de 2 februarie, Ziua Persoanelor Consacrate. Căci și ele, asemenea lui Iosif și Maria, îl poartă mereu lumii pe Cristos; căci ele, asemenea lui Simeon și Ana, așteaptă mereu pe Cristos și vorbesc despre el lumii întregi; căci și ele, asemenea porumbeilor, sunt mereu o jertfă curată; căci și ele, asemenea lumânărilor, se consumă de iubire față de Isus și Biserică. Dar un consacrat este și fiecare creștin botezat.

De aceea, urarea mea este: La mulți ani tuturor consacraților lui Dumnezeu, fie prin simplul Botez, fie prin profesiune călugărească; și în același timp mult curaj în trăirea menirii voastre sfinte!

*

Considerație la Întâmpinarea Domnului

"Ne amintim de bunătatea ta, Dumnezeule, în lăuntrul templului tău" (Ps 47,10)

Avem astăzi sărbătoarea Întâmpinării Domnului, sărbătoare în care noi, asemenea bătrânilor Simeon și Ana, ieșim în întâmpinarea lui Isus, care vine în brațele lui Iosif și ale Mariei, pentru a se oferi împreună cu ei și cu toți drepții (cf. Col 1,24) Tatălui ceresc ca jertfă ispășitoare, pentru toți cei care așteaptă mântuirea (cf. Lc 2,22-40).

Pentru a le expune enoriașilor săi însemnătatea și semnificația sărbătorii de astăzi, un preot și-a formulat predica astfel: Într-un orășel de munte din Palestina, trăia o familie coborâtoare din principi și regi, dar care printr-un joc nefast al sorții, a ajuns acum foarte săracă. A sărăcit material, dar noblețea de caracter i-a rămas. Familia era compusă din cei doi părinți și un băiețel nou născut. Deși nu avea bogății materiale, această familie era mereu mulțumită și fericită, pentru că avea o mare credință în Dumnezeu și o mare disponibilitate la slujire și jertfă.

Însă de la o vreme, în ținutul lor, au început să se întâmple mare urgii și nenorociri, iar lumea se înrăise foarte mult. Și ceea ce era cel mai grav este că nimeni din acel ținut nu se gândea că acele mari nenorociri se întâmplau din cauza păcatelor lor. Ba chiar nici măcar nu se socoteau păcătoși.

Un preot de-al lor a avut o viziune în care i s-a revelat că toate acele nenorociri se întâmplau din cauza păcatelor lor. Și dacă în timp de 40 de zile oamenii nu-și vor recunoaște păcatele și nu vor găsi pe cel mare păcătos dintre ei, din cauza căruia se întâmplă toate acestea, și nu-l vor jertfi, nenorocirea nu numai că nu va înceta, ci întreg ținutul va fi distrus. Mulți dintre ei spuneau că nu au nici un păcat. Alții recunoșteau că sunt păcătoși, dar nu din cei mari. Fiecare vedea pe cel de alături mai păcătos decât el. Timpul era aproape de expirare, dar ei încă nu găsise pe păcătosul cel mare, pe care să-l jertfească pentru păcatele lor mici.

În noaptea dinaintea ultimei zile, când termenul de 40 de zile expira, copilașul familiei sărace a început să vorbească dintr-o dată ca un om matur, ceea ce i-a uimit pe părinții săi. El le-a zis părinților săi: "Dragi părinți, de ce să moară un întreg popor și să se piardă din cauza păcatelor lor? Mai degrabă să mor eu în locul lor, iar voi să vă consumați în jertfă împreună cu mine și astfel să salvăm întreg poporul!" Și toată familia a fost de acord să se ofere ca jertfă.

Când toți conducătorii acelui popor începură să-și piardă nădejdea că-l vor mai găsi pe cel mai păcătos dintre ei pe care să-l jertfească, iată că la orizont apar un bărbat și o femeie, cu un copil micuț în brațe, și care au spus cu voce caldă că ei sunt vinovați de toate relele întâmplate, că ei sunt cei mai mari păcătoși, în frunte cu copilașul lor. Când oamenii locului au auzit că s-au găsit vinovații și că pruncul e cel mai vinovat, deși erau convinși că nu acesta este adevărul, au început să strige de bucurie.

Preotul lor a luat copilul în brațe și a întrebat poporul ce să facă cu el? Atunci toți au răspuns în cor: La moarte cu el! Când tatăl copilului a auzit strigătul de: La moarte cu el!, a muțit și în scurt timp a murit. Iar mama a simțit cum o sabie i-a străpuns inima și a murit și ea de durere.

Totuși, pentru că pruncul era prea mic, au amânat execuția pentru ceva mai târziu, dar nu mai înainte de a-i vărsa câțiva stropi de sânge, ca preludiu al jertfei de mai târziu.

Cred că v-ați dat ușor seama cine este poporul nelegiuit, cine sunt cei ce se credea drepți, dar care prin păcatele lui a atras mânia lui Dumnezeu? Au fost oamenii vechiului popor ales, dar suntem fiecare dintre noi care formăm acum noul popor ales! Cred, de asemenea, că v-ați dat tot la fel de ușor seama cine este acea familie sărmană care și-a oferit Pruncul ca jertfă pentru păcatele poporului, murind și ei cu durere împreună cu el? Este Familia Sfântă de la Nazaret care a consimțit la moartea fiului lor, Isus, alături de care au suferit și au murit și ei.

Noi trebuia să fim condamnați pentru păcatele noastre, dat Tatăl l-a dat pe Isus în locul nostru.

Noi trebuia să plătim prețul păcatului cu moartea, dar Isus a luat asupra sa păcatele noastre.

Isus s-a făcut păcat în locul nostru și a murit în locul nostru pe Cruce. Iar astăzi, prin tăierea împrejur care a făcut să curgă sânge, a început deja să plătească tributul de sânge pentru păcatele noastre, tribut pe care îl va achita pe deplin la cruce.

Astăzi când vedem ceea ce a făcut Isus pentru noi, ceea ce au făcut Maria și Iosif, părinții lui, ar trebui ca batistele să ne fie ude de lacrimi de recunoștință și de căință; sau să ne umplem de bucurie și de uimire, asemenea bătrânilor Simeon și Ana.

După profeția lui Malahia din prima lectură (cf. Mal 3,1-4), Isus vine zilnic în Templul său, adică în Biserica sa, unde tot zilnic îl putem întâlni, îl putem asculta și îl putem primi, nu numai în brațe ca bătrânii Simeon și Ana, ci mult mai deplin, în sufletele noastre, prin cuvântul proclamat și prin Euharistie. Aici el ne șoptește dulcile lui cuvinte; aici ni se dăruiește ca hrană divină; aici el ne curăță de păcate; aici ne dă garanția vieții veșnic fericite.

Sfântul Filip Neri (1515-1595) a vizitat o călugăriță, cu numele Marta, care trăia în credința chinuitoare că va fi osândită la iad. Sfântul i-a spus: "Raiul va fi al tău". "Imposibil", a zis ea. "Iată prostia ta. Pentru cine a murit Isus?" "Pentru păcătoși". "Ei bine, tu ești o mare păcătoasă; deci Isus a murit pentru tine și cerul va fi al tău!" După acest argument atât de clar, ea a rămas foarte liniștită și fericită. Isus este poarta speranței noastre.

Un misionar din Guineea, Africa, povestește: "Într-o zi, niște copii au venit în fugă și mi-au spus că pe malul apei este un om care trage de moarte. Am alergat, l-am luat și l-am adus la misiune. Era în Vinerea Mare. Vorbind despre misterul acestei zile, bolnavul trăgea atent cu urechea și apoi mi-a zis: «Misionarule, Isus Cristos a murit și pentru negri?» «Da, i-am răspuns eu; și nu numai pentru negri, ci și pentru toți oamenii». Atunci m-a întrebat din nou: «Dar a murit și pentru marii păcătoși ca mine?» «Desigur, i-am răspuns eu, în primul rând a murit pentru ei». «Ah! a zis el, dacă Isus a murit și pentru mine, atunci și eu vreau să mor pentru el! Dă-mi Botezul, părinte, ca să mor și eu în aceeași zi în care a murit el». Într-adevăr, l-am botezat și îndată a murit liniștit".

Astăzi am binecuvântat o lumânare. Ea ne amintește de Cristos care ni se dăruiește și ne luminează, care ne încălzește inima, dar în același timp se jertfește pentru noi. Lumânarea binecuvântată este simbolul lui Isus, care de la prezentarea lui la Templu a început să se jertfească, să ardă și să se consume din dragoste pentru noi, dar și să ne lumineze viața cu jertfa sa de iubire. Lumânarea mai este și simbolul credinței noastre în iertarea păcatelor și în moștenirea veșnică, căci pe această lumânare aprinsă o țin în mână și cei care mor. Dar această lumânare ne amintește și de datoria noastră de a fi lumini în lumea în care trăim. Iar dragostea față de semeni e cea mai simplă lumină prin care putem străluci în lumea de păcat.

Richard, regele Angliei (1189-1199), se rătăci prin pădure, la o vânătoare. Ceru adăpost peste noapte la un cărbunar, care nu-l cunoștea și vorbea foarte dur cu el. Regele fu primit abia în grajd, iar când a cerut pâine, cărbunarul l-a împins la o parte ca pe un cerșetor. Abia i-a dat puțină pâine cu apa. A doua zi, regele, stând pe tron, l-a chemat pe cărbunar și l-a întrebat: "Mă recunoști, nenorocitule?" Cărbunarul a căzut la pământ și peste puțin timp a și murit de spaimă. Cunoscuse că era regele său acela pe care l-a tratat rău. "Tot ceea ce n-ați făcut unuia dintre aceștia mici, care sunt frații mei, mie nu mi-ați făcut" (Mt 25,45).

O doamnă luase un orfan de pe drumuri ca să-l îngrijească. După ce l-a adăpostit, l-a hrănit și l-a îmbrăcat, doamna i-a zis copilului: "Nu e nici o îndoială că acum te simți mai bine micuțule!" Când ea se întoarse ca să plece, copilul o prinse de mână și, privind-o cu lacrimi în ochi, îi spuse: "Dumneavoastră sunteți bună ca Dumnezeu!"

Fericitul papă Ioan Paul al II-lea (1920-2005), în anul 1997, din respect și prețuire, a ales ziua de 2 februarie, ca să fie Ziua Mondială a Persoanelor Consacrate; căci ele, asemenea bătrânului Simeon și a Anei Prorocița, stau mereu aproape de altar, și zi și noapte îl întâmpină pe Cristos (cf. Lc 2,37); căci ele, asemenea Preacuratei Fecioare Maria și a sfântului Iosif, zilnic se dăruiesc cu totul lui Cristos, și tot zilnic îl arată și dăruiesc lumii întregi prin slujirea și jertfa lor (cf. Lc 2,22); căci ele, asemenea păsărelelor curate și gata oricând de jertfă (cf. Lc 2,24) și-au ales lăcaș lângă Casa Domnului (cf. Ps 84,3); căci ele, asemenea lumânărilor sfinție și după exemplul lui Cristos, se consumă numai în iubirea lui Dumnezeu și a Bisericii.

Cu ocazia acestui sfânt aniversar, dorim tuturor persoanelor consacrate (și aici să nu uităm că și fiecare creștin, prin Botezul primit, este un consacrat al Domnului), fidelitate în întâmpinarea zilnică a lui Cristos, care vine prin cuvânt și prin Euharistie, dar care vine și prin frumoasa carte a naturii și prin împărtășirea frățească; să fie mereu făclii mereu aprinse și jertfe curate, ca Iosif și Maria; să fie mereu gata de jertfă ca porumbeii și turturelele; să trăiască mereu spre slava lui Isus și slujirea semenilor, ca Simeon și Ana; iar la sfârșit să ajungă în fericirea veșnică alături de Isus!

Pr. Ioan Lungu


 

lecturi: 310.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat