Anul pastoral
2023‑2024

Sinod
2021-2024

RADIO ERCIS FM
ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 VIAȚA DIECEZEI 

Zece motive contra avortului chimic

Decalogul împotriva pilulei RU486

De Mons. Giampaolo Crepaldi

Problema vieții este în centrul doctrinei sociale a Bisericii, așa cum a indicat în mod clar Benedict al XVI-lea în enciclica Caritas in veritate.

Este în centru pentru că se referă în mod radical la demnitatea persoanei și pentru că de modul în care se tratează tema respectării vieții umane depind toate celelalte probleme sociale. Pe ce se va construi viața comunitară dacă conștiința noastră este "de acum incapabilă să cunoască umanul" (Caritas in veritate, nr. 75) și dacă noi cedăm în fața "absolutismului tehnicii"?

Observatorul internațional Cardinal Van Thuân despre doctrina socială a Bisericii propune un decalog împotriva pilulei RU486, pe care o consideră expresie a unei culturi dezagregatoare, care distruge pasiunea pentru viață și lovește până la origini semnificația faptului de a sta împreună.

1. Un avort este întotdeauna un avort. Modalitatea - chimică sau chirurgicală - prin care se realizează nu schimbă natura sa de "delict abominabil", deoarece nu variază caracterul voluntar de a provoca eliminarea unei ființe umane nevinovate.

2. Avortul chimic nu este mai puțin periculos pentru sănătatea femeii. Știrile demonstrate cu privire la 29 de morți care fac referință directă la folosirea pilulei RU488, sunt o realitate care arată că această metodă este de zece ori mai periculoasă decât cea chirurgicală pentru sănătatea femeii. Desigur, ambele sunt la fel de letale pentru viața celui zămislit.

3. Pare un medicament, dar este numai o otravă. Pilula Mifepriston, numită RU486 de industria farmaceutică Roussel-Uclaf care a studiat-o și o produce, apare în literatura din 1982 și este un hormon steroid sintetic care înlocuiește progesteronul, hormonul care susține sarcina, făcându-l ineficace: prin urmare embrionul moare sau, dacă supraviețuiește, de cele mai multe ori produce daune grave în dezvoltare și handicapuri grave: acesta este motivul pentru care, în Franța, femeile semnează un modul care le angajează să recurgă la avortul chirurgical dacă "pilula" nu ar ajunge să-și facă efectul complet. Asocierea dintre mifepriston și prostaglandin nu are nici o acțiune terapeutică, nu vindecă nici o boală, nu desfășoară nici o acțiune benefică; are un singur scop: să elimine prin moartea sa un embrion uman.

4. "Pilula" pentru a avorta banalizează avortul. A folosi un produs chimic, în plus catalogat ca medicament, induce două erori dramatice: a considera că avortul este un lucru ușor și că face parte din cadrul terapiilor medicale. Faptul că nu este ușor îl demonstrează experiențele relatate de femei, marile suferințe care rămân necunoscute și pot să se manifeste chiar după mulți ani. Și este o gravă minciună a induce să se creadă că sarcina este o "boală" care se poate "îngriji", adică să fie eliminată, printr-o opțiune medicală. O sarcină este prezența unei noi ființe umane, nu este o durere de cap sau o răceală: nu se tratează în același mod!

5. RU486 constrânge femeia la singurătate. Mifepristonul este dat femeii care-l ia personal; după câteva ore apar dureri și hemoragie care trebuie să fie supravegheate și monitorizate personal, care trebuie să fie prezentate la o vizită succesivă, în timpul căreia este prescrisă o a doua "pilulă" care ajută expulzarea definitivă a embrionului. Perioada de timp în care se întâmplă toate acestea poate să dureze de la trei la cincisprezece zile, cu mare variabilitate individuală a simptomelor dureroase, pentru care oricum pot să fie prescrise calmante, care se iau tot personal. Nu se poate imagina că tot parcursul este realizabil în spital, date fiind care ar fi costurile foarte mari ale unei internări așa de prelungite: și acest lucru face ca femeia să fie total singură în gestionarea avortului, așa cum se întâmpla în avortul "clandestin".

6. Nu avem mult timp pentru o reflecție corespunzătoare. Pilulele sunt date femeilor în perioade în mod necesar scurte, trebuind să fie luate în primele 49 de zile ale sarcinii pentru ca să fie eficace, nepermițând o reflecție articulată cu privire la decizia definitivă. Legea 194/78, care, în Italia reglementează avortul voluntar, prevede să fie lăsat un timp corespunzător pentru evaluarea situațiilor, a posibilelor alternative și ajutoare pe care femeia cu sarcină dificilă le poate primi. RU486 grăbește, scurtează termenele, apare și în tempismul său ca o "soluție" rapidă, aproape un automatism: sunt însărcinată - nu-l vreau - iau pilula.

7. Desfășoară o acțiune care educă prost. Care poate să fie rezultatul educativ al unei mentalități de banalizare a acțiunilor, dacă nu deresponsabilizarea? Dacă este posibil din punct de vedere tehnic, dacă este cenzurabil din punct de vedere etic, acceptat cu dezinvoltură și chiar numit "progres" și "cucerire de civilizație" faptul că, în fața unei dificultăți în sarcină, modul cel mai simplu pentru a rezolva problemele este acela de "a lua o pastilă", cum e posibil să educe la responsabilitate?

8. Reprezintă o ideologie. Auspiciul, nici măcar prea ascuns, este ca această modalitate chimică să devină calea normală pentru a avorta și care chiar poate înlocui contracepția, așa încât să se poată recurge la ea în mod obișnuit. Mentalitatea de recurgere la avort de fiecare dată când contracepția eșuează este unul din efectele colaterale cele mai periculoase ale așa-numitului "control al nașterilor". Într-un viitor apropiat, dacă într-adevăr ar fi folosită RU486 la prima apariție a sarcinilor, avortul ar deveni, încă mai mult decât astăzi, mijlocul obișnuit de planificare familiară, cu o pierdere foarte gravă a percepției demnității vieții umane.

9. Nefiind un medicament, nu se poate impune medicilor s-o prescrie. Adesea se asociază dreptul la obiecția de conștiință a medicului și a lucrătorului sanitar exclusiv la o intervenție directă. Administrarea de medicamente este văzută în mod tendențial ca indiferentă în evaluarea etică, pentru că fiecare alege și acționează personal în luarea unui medicament; această "pilulă" nu este un medicament și cu atât mai puțin nu "salvează viața", dimpotrivă: de aceea efectul său (avortul direct și voluntar) cade pe deplin sub evaluarea conștiinței fiecăruia. În mod deosebit, orice medic trebuie să fie liber să se disocieze și să refuze prescrierea ei, care ar fi o cooperare activă și conștientă la un act considerat nedrept și ilicit.

10. Un avort este mereu un avort și numai avort. În pofida răspândirii, în pofida numerelor atât de impunătoare încât împiedică percepția lui reală, în pofida înșelării semantice de a-i schimba numele (întrerupere voluntară a sarcinii), în pofida eforturilor pentru a-l face neobservat, banal, rutinar, avortul rămâne un act nedrept în mod grav, un doliu care trebuie elaborat, o rană care trebuie vindecată. A pierde conștiința acestui fapt nu schimbă realitatea faptelor: un fapt este un fapt. În ciuda tuturor ideologiilor.

(După Zenit, 22 octombrie 2009)

Traducere de pr. Mihai Pătrașcu


 

lecturi: 15.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat