Anul pastoral
2023‑2024

Sinod
2021-2024

RADIO ERCIS FM
ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Viețile sfinților


adevăratele modele de viață se găsesc aici


 VIAȚA DIECEZEI 

Confesiuni ale unui exmason

Maurice Caillet, "venerabil" dintr-o lojă franceză timp de 15 ani, dezvăluie câteva secrete ale Masoneriei într-o carte publicată recent cu titlul: "Am fost mason" (LibrosLibres).

Ritualuri, norme de funcționare internă, jurăminte - îndeosebi implicațiile jurământului care obligă la apărarea celorlalți "frați" masoni - în afară de influența asupra politicii din partea acestei organizații secrete sunt acum dezvăluite.

Volumul dezvăluie și influența decisivă a Masoneriei în elaborarea și aprobarea unor legi cum este cea a avortului în Franța, la care Maurice Caillet, ca medic, a participat activ.

Născut la Bordeaux în anul 1933 și specializat în ginecologie și urologie, Caillet a efectuat avorturi și sterilizări înainte și după legalizarea în țara sa a întreruperilor de sarcină. Membru al Partidului Socialist Francez, a ajuns să ocupe funcții însemnate în administrația sanitară.

? Când ați intrat oficial în Masonerie?

Maurice Caillet: La începutul anului 1970 m-au convocat pentru o posibilă inițiere. Practic, nu știam tot ceea ce mă aștepta. Aveam 36 de ani, eram un om liber și nu mă afiliasem niciodată unui sindicat sau vreunui partid politic. Într-o după-amiază, pe o stradă discretă din orașul Rennes, am bătut la ușa templului, al cărui frontispiciu era împodobit cu un sfinx înaripat și cu un triunghi care înconjura un ochi. Am fost primit de un om care mi-a spus: "Domnule, ați făcut cerere pentru a fi admis printre noi. Decizia dumneavoastră este definitivă? Sunteți dispus să vă supuneți la probe? Dacă răspunsul este pozitiv, urmați-mă". Am făcut un gest de asentiment și am fost introdus într-o serie de coridoare. Am început să simt o anumită neliniște, dar înainte de a o putea formula am simțit că ușa se închidea în urma noastră...

? În cartea dumneavoastră "Am fost mason" explicați că Masoneria a fost determinantă pentru introducerea avortului liber în Franța în anul 1974.

Maurice Caillet: Alegerea lui Valéry Giscard d'Estaing ca președinte al Republicii Franceze l-a făcut pe Jacques Chirac să devină prim ministru, acesta avându-l ca și consilier personal pe Jean-Pierre Prouteau, mare maestru al Marelui Orient din Franța, ramură masonică franceză principală, de tendință laicistă. La Ministerul Sănătății a fost numită Simone Veil, ziaristă, ex-deportată din Auschwitz, care avea ca și consilier pe doctorul Pierre Simon, mare maestru al Marii Loje din Franța, cu care eu țineam o corespondență. Politicienii erau bine înconjurați de cei pe care îi numeam "Frații trei puncte" ai noștri, și planul de lege cu privire la avort a fost elaborat rapid. Adoptată de Consiliul de Miniștri în luna noiembrie, legea Veil a fost votată în decembrie. Deputații și senatorii masoni de dreapta și de stânga au votat în unanimitate!

? Dumneavoastră afirmați că între masoni există obligația de a se ajuta. Continuă să fie așa?

Maurice Caillet: "Favorurile" sunt un obicei în Franța. Anumite loje încearcă să fie virtuoase, însă secretul care domnește în aceste cercuri favorizează corupția. În Frățietatea Înalților Funcționari, de exemplu, se negociază anumite promovări, iar în cea pentru Construcții și Opere Publice se distribuie contractele, cu consecințe financiare însemnate.

? Dumneavoastră ați beneficiat de aceste favoruri?

Maurice Caillet: Da. Curtea de Apel prezidată de un "frate" s-a pronunțat cu privire la divorțul meu ordonând cheltuielile respective, în loc să le pună pe toate pe seama mea, și a redus entitatea contribuției pe care trebuia s-o dau copiilor mei. După un timp, ca urmare a unui conflict cu trei colegi de-ai mei din clinică, un alt "frate mason", Jean, director al Casei de Siguranță Socială, auzind de chestiune, mi-a propus să preiau conducerea Centrului pentru Examene Sanitare din Rennes.

? Părăsirea Masoneriei a avut consecințe asupra carierei dumneavoastră?

Maurice Caillet: De atunci n-am găsit loc în nici o administrație publică sau semi-publică, în pofida curriculum-ului meu bogat.

? Ați primit vreodată amenințări cu moartea?

Maurice Caillet: După ce am fost dat afară din postul meu de muncă în administrație și am început să acționez împotriva acelei decizii arbitrare, am primit vizita unui "frate" din Marea Lojă a Franței, profesor universitar și secretar regional al Forței Muncitorești, care mi-a spus cu răceala cea mai mare că dacă mergeam înainte la tribunalul de muncă "mi-aș fi pus viața în pericol" și el nu ar fi putut să facă nimic pentru a mă proteja. Nu mi-am imaginat niciodată că pot să fiu amenințat cu moartea de masoni cunoscuți și onorabili din orașul nostru.

? Dumneavoastră erați membru al Partidului Socialist și-i cunoșteați pe mulți dintre "frații" dumneavoastră care se dedicau politicii. Ați putea să-mi spuneți câți masoni au fost în guvernul lui Mitterrand?

Maurice Caillet: Doisprezece.

? Și în guvernul actual al lui Sarkozy?

Maurice Caillet: Doi.

? Ați putea spune unui necunoscător cum sunt eu care sunt principiile Masoneriei?

Maurice Caillet: Masoneria, în toate ascultările sale, propune o filozofie umanistă, preocupată în primul rând față de om și consacrată pentru căutarea adevărului, deși afirmă că acesta este inaccesibil. Refuză orice dogmă și susține relativismul, care plasează toate religiile pe unul și același plan, în timp ce din anul 1723, în Constituțiile lui Anderson, se pune pe ea însăși pe un plan superior, ca și "centru de unire". Din asta se deduce un relativism moral: nici o normă morală nu are în sine o origine divină, deci definitivă, intangibilă. Morala ei evoluează în funcție de consensul societăților.

? Cum se inserează Dumnezeu în Masonerie?

Maurice Caillet: Pentru un mason, însuși conceptul de Dumnezeu este special, ca în ascultările numite spiritualiste. În cel mai bun dintre cazuri el este marele arhitect al universului, un Dumnezeu abstract, dar numai un fel de "Creator-maestru ceasornicar", cum îl definește păstorul Désaguliers, unul din fondatorii Masoneriei speculative. Acestui mare arhitect i se fac rugăciuni, dacă-mi permiteți expresia, pentru ca să nu intervină în chestiunile oamenilor, și nu este nici citat în Constituțiile lui Anderson.

? Și conceptul de mântuire?

Maurice Caillet: Ca atare el nu există în Masonerie, cu excepția existenței pe planul pământesc: este elitarismului inițierilor succesive, chiar dacă acestea pot fi considerate că aparțin domeniului animismului, conform lui René Guènon, mare inițiat, și lui Mircea Eliade, mare expert în religii. Este și căutarea unui bine care nu se specifică în nici un loc... Dat fiind faptul că morala evoluează în sinceritate, care, așa cum știm cu toții, nu este sinonim cu adevărul.

? Care este raportul Masoneriei cu religiile?

Maurice Caillet: Este foarte ambiguu. În linie de principiu, masonii proclamă cu fermitate o toleranță specială față de toate credințele și ideologiile, cu un gust foarte marcat față de sincretism, adică o coordonare mai puțin coerentă a diferitelor doctrine spirituale: este veșnica gnosis, subminare a adevăratei credințe. Pe de altă parte, viața lojelor, ce a fost viața mea timp de 15 ani, revelează o animozitate deosebită față de autoritatea papală și față de dogmele Bisericii Catolice.

? Cum ați început să-l descoperiți pe Cristos?

Maurice Caillet: Eram raționalist, mason și ateu. Nici nu eram botezat, soția mea, Claude, era bolnavă și am decis să mergem la Lourdes. În timp ce ea era în piscine, frigul m-a constrâns să mă refugiez în criptă, unde am asistat cu interes la prima Liturghie din viața mea. Când preotul, citind evanghelia, a spus: "Cereți și vi se va da; căutați și veți găsi; bateți și vi se va deschide", am avut un șoc teribil pentru că auzisem fraza aceasta în ziua inițierii mele la gradul de ucenic și era obișnuit s-o repet atunci când, fiind deja venerabil, îi inițiam pe cei profani. În tăcerea care a urmat - pentru că nu era omilie - am auzit clar un glas care-mi spunea: "Bine, cere vindecarea lui Claude, dar tu ce oferi?". Instantaneu, și sigur că am fost interpelat de Dumnezeu însuși, m-am gândit că numai pe mine însumi mă aveam de oferit. La sfârșitul Liturghiei, am mers în sacristie și am cerut imediat Botezul de la preot. Acesta, uimit atunci când i-am mărturisit apartenența mea masonică și practicile mele oculte, mi-a spus să merg la arhiepiscopul de Rennes. Acela a fost începutul itinerarului meu spiritual.

(După Zenit, 10 noiembrie 2008)

Traducere de pr. Mihai Pătrașcu


 

lecturi: 60.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat