Anul pastoral
2023‑2024

Sinod
2021-2024

RADIO ERCIS FM
ERCIS FM
În Dieceza de Iași
Librărie on-line


comandă acum această carte prin librăria noastră virtuală
Imitațiunea lui Cristos


la fiecare click
o altă meditație


 VIAȚA DIECEZEI 

Relatarea secretă a stigmatizării lui padre Pio

"Te asociez la Pătimirea mea": un dar de har pentru "sănătatea" fraților

de Mirko Testa

Părintele Pius din Pietrelcina a primit stigmatele în anul 1918 de la Isus Răstignit care într-o apariție l-a invitat să se unească la Pătimirea sa pentru a participa la mântuirea fraților și îndeosebi a celor consacrați.

Acest lucru îl aflăm acum cu certitudine grație deschiderii recente, prin voința papei Benedict al XVI-lea, a arhivelor fostului Sfânt Oficiu până în anul 1939 unde sunt păstrate revelațiile secrete ale capucinului cu privire la fapte și fenomene care nu-au fost relatate niciodată cuiva.

Aceste revelații le prezintă o carte cu titlul Padre Pio sotto inchiesta. L'"autobiografia segreta" (Părintele Pius sub investigație. "Autobiografia secretă"), cu prefața de Vittorio Messori, introducerea și îngrijirea de părintele Francesco Castelli, istoric în cauza de beatificare a lui Karol Wojtyla și profesor de istoria Bisericii moderne și contemporane la ISSR "R. Guardini" din Taranto.

De fapt, până astăzi se părea că părintele Pius, din pudoare și poate considerându-se nevrednic de carismele extraordinare primite, nu a dezvăluit niciodată cuiva ce s-a întâmplat în ziua stigmatizării sale.

O singură aluzie în această privință se găsește într-o scrisoare trimisă directorului său spiritual, părintele Benedetto da San Marco in Lamis, atunci când vorbește despre apariția unui "personaj misterios", însă fără a lăsa să se descopere detalii ulterioare.

Volumul, care prezintă pentru prima dată integral raportul semnat de monseniorul Raffaello Carlo Rossi, episcop de Volterra și vizitator apostolic trimis de Sfântul Oficiu pentru "a-l investiga" în secret pe părintele Pius clarifică în sfârșit că în acea ocazie a stigmatizării sfântul din Gargano a avut un colocviu cu Isus Răstignit.

Așadar, o altă sursă autobiografică a părintelui Pius, făcută sub jurământ, se alătură epistolarului său, furnizând chei de lectură corecte pentru a cunoaște personalitatea și misiunea de "preot asociat la Pătimirea lui Cristos" a fratelui capucin.

Chemat să răspundă cu mâna pe evanghelie, la distanță foarte mică de evenimentul fenomenelor mistice, părintele Pius revelează pentru prima dată identitatea celui care l-a stigmatizat.

Este ziua de 15 iunie 1921, a trecut de curând ora 17.00, și fiind întrebat de episcop, părintele Pius răspunde astfel: "Pe 20 septembrie 1918, după celebrarea Liturghiei, rămânând să fac mulțumirea cuvenită în cor, dintr-o dată a fost cuprins de un tremurat puternic, apoi a venit liniștea și l-am văzut pe N.S. [Domnul Nostru] în atitudinea celui care se află pe cruce".

"Nu m-a uimit dacă avea crucea, plângându-se de corespunderea rea a oamenilor, în special a celor consacrați lui și favorizați de el mai mult".

"De aici - continuă relatarea lui - se arăta că el suferea și că dorea să asocieze suflete la Pătimirea sa. Mă invita să mă pătrund de durerile sale și să le meditez: în același timp să mă ocup de sănătatea fraților. După aceea, m-am simțit plin de compasiune față de durerile Domnului și-l întrebam ce anume puteam să fac".

"Am auzit acest glas: «Te asociez la Pătimirea mea». Și după aceasta, dispărând viziunea, am intrat în mine, mi-am dat seama și am văzut aceste semne aici, din care picura sângele. Mai înainte nu aveam nimic".

Așadar, părintele Pius revelează că stigmatizarea nu a fost rezultatul unei cereri personale a lui, ci al unei invitații a Domnului, care plângându-se de nerecunoștința oamenilor, în mod deosebit a celor consacrați, îl făcea destinatarul unei misiuni, ca apogeu al unui drum de pregătire interioară și mistică.

Între altele, explică autorul cărții, "tema relei corespunderi a oamenilor, îndeosebi a celor care erau mai favorizați de Dumnezeu, nu este nouă în revelațiile private ale capucinului".

Intervievat de agenția Zenit, părintele Francesco Castelli a spus că "un aspect decisiv trebuie găsit în lipsa cererii stigmatelor din partea părintelui Pius. Acest lucru ne face să înțelegem libertatea și umilința capucinului care se revelează total dezinteresat să arate rănile".

"Umilința părintelui Pius apare și din reacția lui când a văzut, o dată ce și-a revenit, semnele Pătimirii imprimate în trup - a subliniat istoricul -. De fapt, în colocviul cu episcopul, o dată încheiată scena mistică, nu mai revine asupra faptului".

Din colocviile cu părintele Pius, din epistolar, din martorii interogați de monseniorul Rossi și chiar din raportul său transpare faptul că părintele Pius simțea neplăcere pentru semnele Pătimirii, că încerca să le ascundă și că suferea când trebuia să le arate la cererile insistente ale vizitatorului apostolic.

Rana din coastă și a șasea rană a patibulum crucis

Cartea prezintă apoi concluziile Monseniorului Rossi la investigația asupra stigmatelor părintelui Pius făcută de el personal, și despre care aflase doar în parte, care este aducătoare de mari noutăți, în special în ceea ce privește morfologia rănii din coastă și a presupusei răni a șasea de pe umăr.

În raportul său, Vizitatorul apostolic revelează că rănile părintelui Pius nu formau puroi, nu se închideau și nici nu se cicatrizau. Rămâneau în mod inexplicabil deschise și sângerânde, în pofida faptului că fratele a încetate să le ungă cu tinctură de iod pentru a încerca să oprească sângele.

"Descrierea Monseniorului Rossi referitoare la stigmatul de la coastă - a mai spus părintele Castelli agenției Zenit - este în mod clar diferită de cele ale aceluia care l-a precedat și ale acelora care au urmat după el. Lui nu-i apare sub forma unei cruci răsturnate sau într-o parte, ci ca o «pată mare triunghiulară» deci cu formele clare".

În procesul verbal al examenului, episcopul de Volterra, contrar cu ceea ce a fost prezentat de ceilalți medici, susține că "nu există deschizături, tăieturi și răni" și că în acest caz "se poate presupune în mod legitim că sângele iese prin asudare", adică - explică părintele Castelli - era vorba de "material sanguin ieșit printr-o formă de hiperpermeabilitate a pereților vasculari".

"Acest lucru este în favoarea autenticității sale - a explicat istoricul - deoarece acidul fenic, care, conform unora, a fost folosit de părintele Pius pentru a-și provoca rănile, o dată aplicat ajunge să consume țesuturile inflamând zonele din jur".

"Este imposibil să credem că părintele Pius a fost în stare să-și producă aceste «răni» cu margini clare timp de 60 de ani și în mod constant", a comentat părintele Castelli.

"În afară de asta, din răni ieșea un parfum intens de violetă în locul mirosului urât provocat de cele mai multe ori de procesele degeneratoare sau de necroza țesuturilor, sau și de prezența unor infecții".

Un alt element vrednic de evidențiat, faptul că părintele Pius mărturisește în mod deschis că nu poartă alte semne vizibile ale Pătimirii în afară de cele de la mâini, de la picioare și de la coastă, excluzând astfel existența unei răni la înălțimea umărului unde Isus purta crucea, despre care vorbește o rugăciune atribuită sfântului Bernard.

În schimb, până acum exista ipoteza existenței ei, în special pe baza revelației făcută în acest sens de cardinalul Andrzej Maria Deskur, care într-un interviu a relatat despre o întâlnire la San Giovanni Rotondo, în aprilie 1948, între părintele Karol Wojtyla pe vremea aceea și fratele stigmatizat.

Conform părintelui Castelli, "această revelație fixează acum în anul 1921 termenul înainte de care nu se poate merge pentru a-i atribui părintelui Pius existența vreunui alt semn al Pătimirii".

(După Zenit, 12 septembrie 2008)

Traducere de pr. Mihai Pătrașcu


 

lecturi: 12.



Urmărește ercis.ro on Twitter
Caută pe site

Biblia on-line

Breviarul on-line


Liturgia Orelor
Magisteriu.ro


Documentele Bisericii
ITRC "Sf. Iosif"


Institutul Teologic Iași
Vaticannews.va


Știri din viața Bisericii
Catholica.ro


știri interne și externe
Pastoratie.ro


resurse pentru pastorație
Profamilia.ro


pastorația familiilor
SanctuarCacica.ro


Basilica Minor Cacica
Centrul de Asistență Comunitară "Sfânta Tereza de Calcutta"

Episcopia Romano-Catolică de Iași * Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 26, 700064 - Iași (IS)
tel. 0232/212003 (Episcopie); 0232/212007 (Parohie); e-mail: editor@ercis.ro
design și conținut copyright 2001-2024 *  * toate drepturile rezervate * găzduit de HostX.ro * stat